Про реалізацію моделі «Школа життєтворчості»
за 2013-2016 роки

Мета Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 за моделлю «Школа життєтворчості» - формування в учнів високої культури поведінки, розвиток творчих здібностей та талантів дітей, виховання здорової, творчої, компетентної особистості – громадянина України – носія національних цінностей, яка живе в гармонії з природою, сама з собою, вміє самовизначитися і самореалізуватися, веде здоровий спосіб життя.

Основні завдання, які стоять перед школою:

· Забезпечити здобуття школярами ключових компетентностей, необхідних для самостійного життя, виконання професійних та соціальних функцій.

· Виховувати у школярів уміння включатися в систему людських взаємостосунків; самостійно, творчо мислити, правильно сприймати, виважено, адекватно та принципово оцінювати себе та стосунки між людьми.

· Вчити учнів використовувати знання як інструмент для розв'язання життєвих проблем; цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави; приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність.

· Вчити учнів здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення.

· Формувати в учнів бережливе ставлення до свого здоров'я і здоров'я інших як найвищої цінності.

· Створювати умови для активної соціальної дії, проектної, дослідницької діяльності учнів школи.

· Створювати атмосферу творчості та співтворчості педагогів і учнів, повернення до дитини, її потреб і бажань.

· Розвивати вміння будувати відносини з іншими людьми, природою, суспільством і разом з тим творити себе самого.

· Створювати умови для поліпшення якості освітніх послуг, для запобігання негативним звичкам, дитячій бездоглядності, підлітковій злочинності.

· Зміцнювати матеріальну базу школи; забезпечити підключення всіх кабінетів з комп’ютерно-інформаційним обладнанням до мережі Інтернет.

Напрямки роботи «Школи життєтворчості» та їх реалізація і результативність:

І - Пізнавальний – формування пізнавальної та інформаційно-комунікаційної компетенції:

- Вивчення курсу за вибором «Історія Миколаєва» для учнів 5-х класів, технології «Декупаж» для учнів 10-го класу , технології «Виготовлення листівок» для учнів 11-го класу ;

- Впровадження в практику роботи інноваційних технологій: програми школи життєтворчості «Я – громадянин, сім’янин, патріот», особистісно-орієнтованого навчання, Інтерактивних технологій навчання(проектна технологія, технологія розвивального навчання, критичного мислення), освітніх програм ( «Крок за кроком», «Intel»), участь у проекті «Відкритий світ», використання комп’ютерних технологій.

- Робота учнівського наукового товариства «Еврика». Щорічний інтелектуальний конкурс учнівських проектів «Учень року».

- Участь у Міжнародних конкурсах: «Кенгуру», «Колосок», імені Петра Яцика, «Лелека».

- Участь у Всеукраїнських конкурсах: «Левеня», «Кришталева сова», «Гринвич», ДЮП, ЮІР, Екологічних агітбригад, "Молодь обирає здоров'я", "Сокіл "Джура"".

- Участь у міських конкурсах: , «Класний керівник року» (2012 рік – Кабальнова А.В.- ІІ місце; 2013 рік –Дорошенко С.П. – ІІІ місце, 2014 рік – Сіра О.В. – ІІІ місце, 2016 рік – Єрьоменко О.С. ІІ місце),конкурс на кращу організацію правової освіти в навчальному закладі 2016 рік - ІІ місце (ЗДВР Курило Г.В., вчитель правознавства Сіра О.В.) «Моральний вчинок», «Нове імя», інтелектуальному конкурсі «Що? Де? Коли?» (2015 рік – ІІ місце в районі,2016 рік - І місце в районі), історико-патріотичному квесті «Героям слава!», історико-патріотичному конкурсі-огляді «Низький уклін тобі, солдате!», історико-патріотичному конкурсі "Пам'ять і гідність - в серцях молодих", (2016-2017 н.р. - І місце Сокол О. 10-А клас, кл.кер. Сіра О.В.), виставці-конкурсі робіт юних фотоаматорів "Я, ти, він, вона - разом Україна": І місце - 1, (10-А клас), ІІ місце - 1, (11-А клас), ІІІ місце - 3, (3-А, 5-Б, 11-А класи).

- Участь у Всеукраїнських акціях «Запали надію в серці!», «Від серця до серця», «Лист пораненому», «Сяйво доброти», "Подаруй частинку доброти".

- Робота шкільної бібліотеки як інформаційного центру, в якому учні мають можливість здобувати та переробляти інформацію і застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення. В 2015 році завідуюча бібліотеки Левченко О.О. здобула ІІ місце в міському огляді-конкурсі «Штрихи до портрету шкільної бібліотеки».

- Всі навчальні кабінети підключено до мережі Інтернет.

- Організація роботи мовного літнього табору. Починаючи з 2015 року щорічно, в червніі, в навчальному закладі працює літній мовний табір, в якому учням надається можливість поглибити знання з іноземних мов - англійської та німецької. З дітьми працюють вчителі англійської мови Скоморох С.О., Тарнавська Т.І., Бондар В.О., вчитель німецької мови Кобільник Т.А. та волонтери-студенти факультетів іноземних мов.

ІІ –Соціальний - формування комунікативної, правової, громадянської, економічної, екологічної компетенції:

- Робота учнівського правового лекторію.

- Робота Ради з профілактики правопорушень. В навчальному закладі ведеться профілактична робота щодо попередження правопорушень з учнями, перебуваючими на внутрішньошкільному обліку. На 28.12.2016 року таких учнів - 8.

- Співпраця з працівниками сектору превенції ювенальної поліції Корабельного району,патрульної поліції, ССД Корабельного району, МЦСССДМ.

- Участь у загальноміському конкурсі «Моральний вчинок» (у 2014 році відзначено досвід школи щодо морального розвитку особистості, підвищеня правової культури).

- В результаті правової та превентивної роботи протягом багатьох років відсутні випадки правоворушень та злочинів.

- Складено модель учнівського шкільного самоврядування. Створено найвищий виконавчий орган - шкільну мерію «ЮНІКС», який працює і складається з 6 департаментів.

- Участь в екологічних акціях «За чисте довкілля», «Посади калину», «Чисте подвір’я». Участь в конкурсі екологічних агітбригад-2016 ІІ місце.

- Участь у міському конкурсі юних туристів (у 2014 році – ІІ місце), у міському конкурсі до Дня юного натураліста (у 2015 році – ІІ місце), у загальноміському конкурсі на кращу збірку «Птах року»(2014,2015 – ІІ місце).

- Робота соціально-психологічної служби:
1.Робота громадського інспектора з охорони дитинства (консультаційна, соціальна, просвітницька робота).
2.Робота шкільного психолога (діагностика, консультативно-методична допомога, просвітницько-пропагандиська робота). Психолог Алексеєнко О.М. веде цикл передач для батьків на міському телебаченні.

ІІІ – здоров'язберігаючий – формування здоров'язберігаючої компетенції

- У 2013-2014 н.р., 2014-2015 н.р., 2015-2016 н.р. школа здобувала перемогу – І місце в Cпартакіаді серед шкілКорабельного району.

- Вчитель фізики Ємельянов Д.А. в 2013, 2014, 2015, 2016 роках ставав переможцем в особистому і командному заліку в змаганнях з шахів, вчитель фізкультури Шевченко С.О. – в змаганнях з міні-футболу в рамках обласної спартакіади серед педагогічних працівників;

- Участь у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров'я» (2014 рік – ІІ місце, 2015 рік – ІІІ місце).

IV– професійний - систематична робота з підвищення професійної майстерності педагогів

- Робота методичної ради.

- Наявна структура методичної роботи: методичні обєднання вчителів-предметників, класних керівників,школа молодого вчителя,
форми методичної роботи: педагогічні читання, консиліуми, семінари, фестивалі відкритих уроків, предметні тижні, творчі звіти гуртків, засідання методичного об’єднання, методичні оперативки.

- Участь у фахових конкурсах «Нове імя» (2015 рік – вчитель Пархоменко С.М.,), обласному заочному конкурсі «Від творчого вчителя – до обдарованого учня» (2014 рік – Пасічник О.М.).

- Реалізація ІІ етапу проблемної теми школи «Стимулювання пізнавальної діяльності, як засіб саморозвитку і самореалізації учнів».

- Робота зі здібними учнями: переможці міських предметних олімпіад – 2015 рік, (2 учня 4-х класів), переможці обласного тестування до МАН (2015 рік – 3 учня 9-х класів, 2016 рік 3 учня - 9 - 10 класі).

V – Сфери особистого життя реалізується через формування сімейно-побутової компетенції та базується на спільній діяльності школи і сім'ї щодо виховання відповідальності кожної дитини за власне майбутнє

- Спільні родинні свята «За честь школи», «До Дня матері», участь у загальноміських КТС «Шкільна родина» (2013-2015 роки), «Моя країна - Україна» (2015 рік); загальношкільна КТС «Школа має таланти!».

- Проведення благодійних ярмарок за підтримки класних батьківських комітетів з метою надання допомоги онкохворим дітям, бійцям 79-ї ОАЕМБ, ветеранам Другої Світової війни.

- Організація спільних з батьками екскурсій до музеїв, театрів рідного міста, інших міст України.

VІ – Етично-естетичний реалізується через естетико-духовну та національну компетенцію:

- Робота гуртків (працюють 8 шкільних гуртків, в яких беруть участь 195 учнів, понад 367 учнів охоплено гуртковою роботою в позашкільних та спортивних закладах міста). В школі працюють гуртки «Захисник Батьківщини» та «Джура» , вихованці яких в 2015 роціі посіли III місце в районному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Джура», а в листопаді 2015р. вибороли III місце в районному етапі першості міста Миколаєва з військово-прикладного триборства та посіли 5 місце серед шкіл міста у змаганнях з військово- прикладного двоборства на «Кубок Коржа».

- Робота шкільного музею Бойової слави . Одним з напрямків роботи музею є зустрічі з бійцями 79-ї ОАЕМБ, під час яких передаються малюнки та листи учнів, грошова допомога,зібрана в результаті благодійних ярмарків, проведених за сприянням учнівського самоврядування шкільної мерії ЮНІКС та батьківської громадськості. З 2014 року учні школи беруть участь у Всеукраїнських акціях «Підтримай бійця української армії», «Малюнок солдату», «Лист пораненому», «Запали надію в серці». Історико-патріотичне виховання учнів здійснюється шляхом роботи з учнями в шкільному музеї Бойової слави, на базі якого працює гурток «Патріот». Учні школи беруть участь у мітингах-реквіємах на честь пам’яті загиблих у Другій Світовій війні, жертв воєнних та політичних репресій,проводять акції «Букет ветерану», надають їм посильну допомогу по господарству, організовують свята. В 2015 році розпочато пошукову роботу щодо збору інформації про учасників подій Євромайдану та АТО. Така цілеспрямована робота відзначена численними нагородами міської та районної адміністрацій. В березні 2015 року команда учнів брала участь у міському патріотично - краєзнавчому інтелектуальному квесті «Героям Слава!», де посіла ІІІ місце.

- Участь у конкурсах художньо-естетичного та національного напрямків: В 2015 році учні школи посіли І, ІІ місця, у 2016 році - І місце в міських конкурсах «Український сувенір»,2016 рік І місце «Новорічні та Різдвяні фантазії»,2016 рік І т ІІ місце «Новорічна композиція»;в 2015 році вибороли 6 перших місць і 2 других у загальноміському конкурсі-виставці робіт фотоаматорів «Я, ти, він, вона – разом Україна» та посіли І місце серед шкіл Корабельного району. У березні 2015 року команда учнів здобула ІІІ місце у міському конкурсі «Національний калейдоскоп», організованому Миколаївським краєзнавчим музеєм та підприємством РУСАЛ. У жовтні 2014 року команда школи посіла ІІ місце серед шкіл Корабельного району у козацькому конкурсі «На свято Покрови», організованому громадою Миколаївського Бузького козацтва. У жовтні 2015 року учні 6-А, 5-Б та 11-А класів здобули перемогу у загальноміському інтер-активному конкурсі плакатів до Дня Захисника України, організованому Миколаївським підприємтсвом «НІБУЛОН». У 2016 році ІІ місце в районному етапі конкурсу патріотичної пісні "Миколаївські дзвіночки".

Кiлькiсть переглядiв: 470

Коментарi